عایق استخر یا عایق استخر کشاورزی :

از جمله مهمترین موضوع جهت نگاهداری آب بهینه بودن شرایط استخر ذخیره آب جهت نگاه داری  آب است

در این قسمت به موضوع عایق استخر با ورق ژئوممبران می پردازیم .همان طور که از اسم عایق استخر مشخص است یعنی ایجاد شرایط نفوذ ناپذیری حال چگونه یک عایق استخر خوب ایجاد کنیم یا به عبارت دیگر چگونه یک استخر عایق خوب داشته باشیم .

رعایت اصل نفوذ ناپذیری در انتخاب مصالح عایق استخر اولین موضوع قابل بررسی می باشد .آیا استفاده از سیمان و بتن جهت عایق استخر مصالح مناسبی است ؟ آیا استخرهای سیمانی یا بتنی استخرهای عایقی هستند ؟ آیا استفاده از خاک رس جهت عایق استخر گزینه مناسبی است ؟ در مقاله مربوط به بهترین عایق برای استخر در خصوص عایق استخر توضیحات بیشتری خواهیم داد و نسبت به استفاده از بتن جهت عایق استخر و استفاده از سیمان جهت عایق استخر و استفاده از رزین جهت عایق استخر و استفاده از ژئوممبران جهت عایق استخر بجث خواهیم کرد .

بهترین عایق برای استخر :

از دیرباز بشر با حفر گودال و استفاده از خاک کوبیده شده گودال را عایق می کرد و این روش را بهترین روش عایق برای احداث استخر می دانسته ولی آیا بهترین عایق برای استخر استفاده از خاک است .با توجه به میزان نفوذ پذیری آب از خاک طبیعتا بهترین عایق برای احداث استخر استفاده از استخرهای خاکی نیست . با پیشرفت علم و حضور مصالح جدید در احداث استخرهای ذخیره آب ، سیمان و بتن جای استخرهای خاکی را گرفت و افراد جهت احداث استخرهای ذخیره آب از ویژگی عایق سیمان و عایق بتن در ساخت استخرهای ذخیره آب استفاده می گردند . اما با توجه به نفوذ پذیری آب از استخرهای سیمانی و بتنی نتیجه گیری شد که سیمان و بتن نیز بهترین عایق برای استخر نیست .موضوع دیگر در خصوص احداث استخرهای سیمانی و یا استخرهای بتنی نشست زمین بود که با نشست زمین و ترک خوردن دیواره و کف استخرهای ذخیره آب سیمانی و استخرهای ذخیره آب بتنی میزان نشست آب افزایش پیدا کرد .

با توجه به ترک خوردن استخرهای سیمانی و نفوذ بالای آب از این استخرها معضل جدیدی برای نگاه داری آب در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با بتن یا سیمان بوجود آمد .

رزین عایق بندی استخر :

با توجه به نشست زمین و ایجاد ترک در سطح استخرهای ذخیره آب بتنی و استخرهای ذخیره آب سیمانی استفاده از رزین عایق بندی استخر جهت جلوگیری از نفوذ آب و به عبارتی عایق بندی استخر رواج پیدا کرد

استفاده از رزین عایق بندی استخر به روش های مختلفی صورت می گرفت . در ابتدا از رزین عایق بندی استخر جهت درزبندی ترک های ایجاد شده در استخرهای بتنی و استخرهای سیمانی استفاده میشد.

بعد ها پس از احداث استخرهای ذخیره آب بتنی و سیمانی سطح استخر را با استفاده از عایق استخر یعنی استفاده از رزین عایق بندی استخر پوشش می دادند .با گسترش استفاده از رزین عایق بندی استخر محصول جدیدی از رزین عایق بندی استخر وارد بازار شد .این رزین عایق بندی استخر در زمان تولید اولیه سیمان و بتن وارد مخلوط سیمان و بتن می شود و استفاده از رزین عایق بندی استخر موجب انعطاف پذیری بالاتر استخرهای بتنی و استخرهای سیمانی در برابر ترک خوردگی می شد .

مواد عایق بندی استخر:

در مطالب قبلی انواعی از مواد عایق بندی استخر مطرح شد ولی در خصوص مزایا و معایب این مواد عایق بندی استخر به طور خاص موضوعی مطرح نشد ولی آنچه مطرح شد سیر استفاده از مواد عایق بندی استخر جهت احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی و روش های عایق بندی استخر و مدل های توسعه یافته عایق بندی استخر مطرح گردید.

عایق استخر کشاورزی :

در موضوع عایق استخر کشاورزی تاکنون مواردی از روش های عایق استخر کشاورزی با استفاده از مصالح مختلف مطرح شد

عایق استخر کشاورزی با استفاده از خاک

عایق استخر کشاورزی با استفاده از سیمان

عایق استخر کشاورزی با استفاده از بتن غیر مصلح

عایق استخر کشاورزی با استفاده از بتن مصلح

عایق استخر کشاورزی با استفاده از رزین عایق بندی استخر

اما نوعی دیگر از عایق استخر کشاورزی استفاده از ورق ژئوممبران به عنوان عایق استخر کشاورزی می باشد .

با توجه به موضوعاتی که استفاده از عایق استخر کشاورزی غیر از عایق ژئوممبران داشت اینک به استفاده از ورق ژئوممبران به عنوان عایق استخر کشاورزی می پردازیم.

چگونه یک استخر را عایق کنیم :

بیشترین سوال در ذهن افرادی که قصد احداث استخر ذخیره آب را دارند این است که چگونه یک استخر را عایق کنیم

چگونگی عایق بندی استخر به نقشه احداث استخر و روش عایق بندی استخر بر میگردد و با توجه به استفاده از مصالح مختلف عایق بندی استخر ، روش عایق استخر نیز متفاوت است .اینکه از روش عایق استخر سیمانی و یا عایق استخر بتنی و یا عایق استخر ژئوممبران استفاده نماییم به طبع روش های اجرای عایق استخر نیز متفاوت است .شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان جهت احداث استخر کشاورزی و نیز راه حل مناسب جهت انتخاب روش عایق بندی استخر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

اطلاعات تماس :09139139690

عایق استخر ظریف مصور :

احداث استخر دخیره آب با استفاده از عایق استخر ژئوممبران که خود ژئوممبران انواع مختلفی دارد یکی از سوالات پیش روی احداث کنندگان استخر ذخیره آب است .عایق استخر ظریف مصور یا ژئوممبران اصفهان همان ژئوممبران تولیدی شرکت ظریف مصور است که در گروه تولیدی ظریف مصور تولید می شود .

عایق استخر ظریف مصور که در شرکت تولیدی ظریف مصور تولید می گردد و با برند تجاری یلدا به بازار عرضه می گردد .عایق استخر ظریف مصور از جمله بهترین مصالح عایق بندی استخر می باشد .عایق استخر ظریف مصور دارای بالاترین رده استاندارد جهانی این محصول مطابق با الزامات انجمن ژئوسنتتیک آمریکا می باشد .

عایق استخر ظریف مصور دارای دو رنگ آبی و مشکی می باشد .عایق استخر ظریف مصور با عرض بیش از 4 متر تولید می گردد عایق استخر ظریف مصور تنها عایقی می باشد که با ماشین آلات اروپایی تولید می گردد.

عایق استخر ظریف مصور دارای گارانتی معتبر کارخانه تولید کننده می باشد

عایق استخر ظریف مصور دارای گارانتی 10 ساله شرکت تولید کننده می باشد

عایق استخر ظریف مصور دارای استاندارد GM13  می باشد

عایق استخر ظریف مصور کلیه الزامات استاندارد ملی ایران را طی نموده است

در فرآیند تولید عایق استخر ظریف مصور از بهترین مواد اولیه استفاده شده است

عایق استخر ظریف مصور دارای بهترین افزودنی های یووی (UV )  آنتی اکسیدان ، آنتی استاتیک ، دوده می باشد

استفاده از عایق استخر ظریف مصور اطمینان بخش ترین روش جهت احداث استخر ذخیره آب کشاورزی است